söndag 15 december 2013

Fruktremsor - naturlig godis

En kompis frågade mig om jag kunde göra till henne och barnen dem där remsorna som dem fick smaka en gång. Så jag laddade upp med flera kg äpplen, bananer och hallon och tillagade flera plåtar i min torkugn. Remsorna liknar Rene'e Voltaires remsor som sälj i affärer. Liknande remsor har jag handlat hos en kvinna som sålde på en mässa. Hon var jätte trevlig och jag lovade att sprida information om hennes produkter. Här kommer hennes sida: www.ekomoa.se

Fruktremsor åt jag första gånger i Ungern. Kvinnan som tillverkar såna produkter är en känd rawfood kock som har skrivit flera böcker.


Basen är äpple och banan som mixas till puré. Den röda fruktbladen innehåller hallon, banan och dadlar. (Sesamfrön, Lakritspulver). Ibland brukar jag fylla i dessa fruktblad med något krämigt och skapa goda " ungerska" bakverk.


 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar