fredag 14 juni 2013

Marinerade grönsaksspett med olika röror

På kvällen tänkte jag imponera sonen och mannen att de ska äta nya maträtter inom raw. Har gjort marinerade grönsaker på spätt, zucchini hummus, cashewröra, mm. Sonen smakade endast en bit paprika eftersom han tyckte inte om något som han såg på bordet, fast han smakade inte ens. Han fick äta sin mat, potatissallad med rostbiff. Gubben smakade på alla såser och tyckte att dem var "ätbara". När jag såg att han tog 2 gånger av vissa såser blev jag glad att jag lyckades.


Min middagstallrik 
RECEPT

Paprika bitar, grön-gul zucchini i tamari/vitlök/citron marinad. Gula bitarna hade även en sesam panering.
Grön röra: grön zucchini, persilja, olja, citron, salt, vitlök
Rosa röra: cashewnötter, citron, salt, torkad paprika/tomat
Gröna droppar: persilja, olja, salt, äppelcidervinäger



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar