lördag 15 juni 2013

Kex på brännässlor och sparrissoppa

Imorse, innan jag åkte till Stockholm har jag blandat en deg som skulle bli knäckebröd. Kan man vara så ambitiös? Ja, ibland.
RECEPT
Gårdagens marinerade grönsaker, malen linfrön, brännässlor, mixas sedan blandas med vatten, sesamfrön och solrosfrön. Slutligen in i torkugnen tills de är knapriga.

På kvällen medan mannen lagade en vildsvinsgryta ute i trädgården, som tog över 2 timmar, slängde jag ihop min soppa på grön sparris på 0 tid. Den var len och jätte god. Förstår inte riktigt varför har jag inte lagat sånt tidigare. 
Imorgon ska jag gå på en rawfood knyt och tänkte ta med mig soppa, knäckebröd och efterrätt.

RECEPT
2 buntar grön sparris i bitar, ca 2 dl blötlagd cashewnötter, citronsaft, salt, peppar, vatten mixas i en blender till fin konsistens. Dekoreras med cashewnöttersås och torkade brännässlor som var smaksatta med lite "ost".










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar