måndag 4 mars 2013

 
Fruktsallad med sås

På kvällen fick vi oväntad men trevlig besök av min sons bästis och hans mamma/E. Min man jublade och frågade E. om hon ville dricka kaffe med honom eftersom jag "har slutat" från och med idag för att hålla mig till nyttigare saker. Jag berättade till henne att nu försöker jag äta och dricka endast rawfood och vill gärna fortsätta med så länge det går. Jag är ingen vegetarian, men på senaste tiden har jag ätit mera grönsaker än kött. Så nu försöker jag gå ett steg längre och äta endast oupphättad mat.
Därför bjöd jag E. och familjen på en god Fruktsallad med cashewnöttersås för avslutning på dagen.


RECEPT: Blanda olika sorters frukt i småbitar. Servera med cashewgrädde/sås som är gjord på vatten, cashewnötter, citronsaft och honung. I salladen hade jag även färsk koriander. Det var en fin och fräsch men ovanlig brytning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar